Svájci narancs
Svájci narancs
Nem, nem politikáról van szó.
Az Orange-ról.
A történet megérkezésünkkor kezdődik. Amikor kissé fáradtan reggel megérkeztünk Zürichbe, az első dolgunk volt, hogy szerezzünk egy telefont. Betévedtünk a Swisscom-ba, és vásároltunk magunknak egy SIM kártyát. Ezzel nem is lett volna baj, csak a tarifát nem néztük meg, illetve nem igazán érdekelt minket elsőre. Később már megnéztem, és nem igazán tetszett. A hálózaton belüli hívás óránként 0.80CHF, amit már az első 5 másodperc után kiszámláznak neked. A kártya 20CHF volt, ami 20CHF-nyi lebeszélhető időt tartalmazott. Hálózaton kívüli hívás 0.7CHF/perc, vagy valami ilyesmi (1 CHF = 150 Ft). Így a kártya elég gyorsan fogyott, és nem igazán tetszett ez a fajta telefonálás. Ha csak fél percet akarok beszélni, akkor ugyan miért kell nekem 120Ft-ot fizetnem egy hívásért???
Aztán mielőtt lefogyott volna a kártyám, gondoltam rendelek egy orangeclick-et. 10CHF-ért 20CHF lebeszélhető idő, és a percdíjai is kedvezőbbek: 0.29CHF/min mindenhova szinte, és 10 másodperc pontossággal számláz. Egész jó így már - gondoltam.
Jól megnézve a weboldalt, kb. 20 percet töltöttem azzal, hogy kiválasszam a nekem megfelelő számot. A szám 4 db 4-esre végződött, és nem kértek érte plusz pénzt. Nagyon megörültem, ez nagyon jó számnak számít! Megtörtént a webes rendelés, és mivel hét vége felé rendeltem, ezért következő hét elején kaptam meg. Alig vártam, hogy kézbe kaparintsam a dobozt és kipróbálhassam! Kis aranyos csomagolás, SIM kártya kivesz, telefonba betesz, “SIM Registration failed”. Ajjaj. Háromszor próbálkoztam a telefonos ügyfélszolgálattal, de különböző okok miatt nem sikerült semmi infót kicsikarnom belőlük (először túl későn hívtam őket, aztán sokat kellett várni, aztán meg csak simán zenét kaptam tőlük értelmes infó helyett).
Ekkor elmentem egy Orange shop-ba, ami itt van nem messze. Vártam egy kicsit, a hölgynek elmagyaráztam a sztorit, majd telefonon felhívott valakit, és azt mondta, hogy egy óra múlva aktiválni fogják a kártyát, mert valóban van vele valami gond.
Haza. Aznap többször megpróbáltam: semmi. Másnap vissza a shopba. Egy másik sráchoz kerültem, aki szintén telefonált (egy ideig eltartott, amíg felvették neki), 10 perc beszélgetés, majd azt mondja, hogy igen, tudnak róla, a “háttérosztályon” (így nevezik azokat az embereket, akik közvetlenül nincsenek kapcsolatban az ügyfelekkel, hanem értenek a különböző hálózati programokhoz és eszközökhöz, és ezeket hergelik) van egy “TT” (= trouble ticket, ami egy általánosan használt forma arra, hogy hibákat jelentsenek be egy egyre szakértőbb csapatnak, ha a kevésbé szakértő csoport nem tudja megoldani), amire van 48 órájuk, hogy megoldják, és addigra meg fogják csinálni, úgyhogy holnapra már tuti kész lesz.
Haza. Egy napot kihagytam, hadd élvezzék, hogy nem megyek. :) Persze, hogy nem működött utána sem. Boltba be, ugyanaz a srác, 15 perc telefon. Közölte, hogy valami gond van a SIM kártyámmal, és hogy küldeni fogják az új SIM kártyát majd postán.
3-4 nap várakozás (közben egy másik hétvége). Semmi sem érkezett. Boltba be. Ugyanahhoz a hölgyhöz kerülök, akihez először is kerültem. Teljesen ki volt akadva, de nem rám, hanem a háttérosztályra. Telefon, 10 perc. Sajnálattal közölte, hogy semmit nem tudnak csinálni a kártyámmal, de válasszak egy másik számot, és készségesen nyomkodta nekem 20-25 percig a számválasztót, és végülis találtunk egy olyan számot, ami 100CHF-be került, de ezt nem nekem kellett fizetni. Kaptam még pluszban 20CHF-et a kártyámra, és mondhatni elégedetten távoztam.
Azért csak mondhatni, mert valószínűleg valaki jól fizetett specialista elég lusta volt a háttérosztályon ahhoz, hogy megoldja a problémámat, és így én nem vagyok annyira elégedett vevő. Vagy egyszerűen “véletlenül” nem kértek plusz pénzt ezért a számért (3 fajta számkategória van: az ingyenes, a “gold”100CHF-es és a “platinum” 500CHF-es), és az üzlet úgy gondolta, hogy nem adja nekem ezt a számot mégsem, és valami kitalált indokkal elzavartak. Nos, a 10CHF-et fizető vevő sajnos ennyire értékes egy mobilszolgálatónak. Nem örülök, és nem vagyok büszke a szakmámra: egyszer én is voltam háttérrendszeres. Lehet, hogy azért történt meg velem ez az eset. :)
A blogom
2007. november 4.
© 2007 Szabó Balázs - Kapcsolat - Visszajelzést szívesen fogadok!
Minden jog fenntartva.